samochody poleasingowe i używane
Wirniki sprężarek promieniowych wykonywane sa z reguły jako precyzyjne odlewy ze stopów lekkich. Wirniki zarówno turbiny, jak i sprężarki Są bardzo starannie wyrównoważane statycznie, a następnie po zamocowaniu na wspólnym wale podlegają precyzyjnemu wyrównoważeniu dynamicznemu, niezbędnemu ze względu na wysokie prędkości obrotowe zespołu, wynoszące przeważnie w znamionowych warunkach pracy 20 000 . . 40000 obr/min. Największe prędkości obrotowe wirników turbosprężarek dochodzą nawet do 100000 obr/min. Tak wysokie prędkości obrotowe wirników stawiają szczególne wymagania ich ułożyskowaniu. W turbosprężarkach stosowane są zarówno łożyska toczne jak i ślizgowe, z reguły smarowane i chłodzone olejem doprowadzanym z układu smarowania silnika. W celu odciążenia lożysk od sił poosiowych wirniki sprężaiki i turbiny sa zwykle osadzone w taki sposób, aby siły poosiowe wynikające z różnicy ciśnień po Obu stronach tarcz wirników wzajemnie się znosiły.
Obudowa turbiny mieszcząca w sobie łopatki wykonywana jest jako odlew ze stopu żaroodpornego, a obudowa sprężarki najczęściej ze stopu lekkiego jako odlew precyzyjny, zawierający dyfuzor bezłopatkowy i komorę zbiorczą w kształcie ślimaka. W niektórych turbosprężarkach obudowa turbiny chłodzona jest wodą doprowadzaną z układu chłodzenia silnika. Orientacyjny ciężar turbosprężarki stosowanej do doładowywania silnika wysokoprężnego o mocy około 100 KM (w wersji wolnossącej) wynosi około 20 kG, w tym ciężar obu wirników łącznie z wałem stanowi zaledwie około 1 kG.
Turbosprężarka nie będąc mechanicznie związana z Silnikiem może być dość dowolnie umieszczona w stosunku do niego: z boku, z tyłu lub nad silnikiem. Należy jednak unikat z przyczyn podanych uprzednio zbyt długich przewodów łączących.
Układ napędowy pojazdu samochodowego obejmuje zwykle następujące zespoły: sprzęgło, skrzynkę biegów oraz most napędowy, Zespoły te sprzężone Są bezpośrednio lub poprzez wały napędowe. Most napędowy zawiera zwykle nastepujące podzespoły napędowe: przekładnię główną, mechanizm różnicowy oraz półosie, W pojeździe 0 dwóch lub trzech mostach napędowych stosuje sie dodatkową skrzynkę przekładniową, tzw. skrzynkę rozdzielczą, która pozwala na wyłączanie napędu przedniego mostu, [przypisy: jazdy doszkalające,otomoto tomaszów lubelski, otomoto olsztyn ]
Między przednim a tylnymi mostami napędowymi wstawia się międzyosiowy mechanizm różnicowy, ponieważ w czasie zakręcania przednie i tylne koła toczą się po różnych krzywiznach. Mechanizmy różnicowe pomiędzy dwoma tylnymi mostami napędowymi spotyka się dość rzadko. Międzyosiowy mechanizm różnicowy rozdziela w określony sposób moment obrotowy na poszczególne mosty napędowe.
Powiązane tematy z artykułem: jazdy doszkalające otomoto olsztyn otomoto tomaszów lubelski
Zależnie od typu żarówka samochodowa powinna świecić od 200 do 1000 godzin. Zatem każda żarówka ma swoją trwałość, choć nie jeden producent robi wszystko by nie ukazać tego parametru za łatwo. Mowa tu o wskaźniku Te informuje on nas przy ilu godzinach pracy większość żarówek przestaje świecić. Producenci deklarują trwałość żarówek H1 na 650 godzin, […]
Wskutek napędu tłoków za pomocą tarczy skośnej w sprężarce RICARDO-WELLWORTHY nie występują siły boczne powodujące dociskanie tłoków do gładzi cylindrów. Pozwala to na zaniechanie smarowania tłoków, a jednocześnie zbędne stają sie pierścienie uszczelniające na tlokach. Przy dokładnym prowadzeniu tłoczysk można utrzymać stały luz pomiędzy tłokami i gładzią cylindrów, nie dopuszczając do ich stykania sie ze […]