Wirniki sprężarek promieniowych wykonywane sa z reguły jako precyzyjne odlewy ze stopów lekkich. Wirniki zarówno turbiny, jak i sprężarki Są bardzo starannie wyrównoważane statycznie, a następnie po zamocowaniu na wspólnym wale podlegają precyzyjnemu wyrównoważeniu dynamicznemu, niezbędnemu ze względu na wysokie prędkości obrotowe zespołu, wynoszące przeważnie w znamionowych warunkach pracy 20 000 . . 40000 obr/min. Największe prędkości obrotowe wirników turbosprężarek dochodzą nawet do 100000 obr/min. Tak wysokie prędkości obrotowe wirników stawiają szczególne wymagania ich ułożyskowaniu. W turbosprężarkach stosowane są zarówno łożyska toczne jak i ślizgowe, z reguły smarowane i chłodzone olejem doprowadzanym z układu smarowania silnika. W celu odciążenia lożysk od sił poosiowych wirniki sprężaiki i turbiny sa zwykle osadzone w taki sposób, aby siły poosiowe wynikające z różnicy ciśnień po Obu stronach tarcz wirników wzajemnie się znosiły.
Obudowa turbiny mieszcząca w sobie łopatki wykonywana jest jako odlew ze stopu żaroodpornego, a obudowa sprężarki najczęściej ze stopu lekkiego jako odlew precyzyjny, zawierający dyfuzor bezłopatkowy i komorę zbiorczą w kształcie ślimaka. W niektórych turbosprężarkach obudowa turbiny chłodzona jest wodą doprowadzaną z układu chłodzenia silnika. Orientacyjny ciężar turbosprężarki stosowanej do doładowywania silnika wysokoprężnego o mocy około 100 KM (w wersji wolnossącej) wynosi około 20 kG, w tym ciężar obu wirników łącznie z wałem stanowi zaledwie około 1 kG.
Turbosprężarka nie będąc mechanicznie związana z Silnikiem może być dość dowolnie umieszczona w stosunku do niego: z boku, z tyłu lub nad silnikiem. Należy jednak unikat z przyczyn podanych uprzednio zbyt długich przewodów łączących.
Układ napędowy pojazdu samochodowego obejmuje zwykle następujące zespoły: sprzęgło, skrzynkę biegów oraz most napędowy, Zespoły te sprzężone Są bezpośrednio lub poprzez wały napędowe. Most napędowy zawiera zwykle nastepujące podzespoły napędowe: przekładnię główną, mechanizm różnicowy oraz półosie, W pojeździe 0 dwóch lub trzech mostach napędowych stosuje sie dodatkową skrzynkę przekładniową, tzw. skrzynkę rozdzielczą, która pozwala na wyłączanie napędu przedniego mostu, [przypisy: NAPRAWA SZYB SAMOCHODOWYCH,warsztat samochodowy szczecin, Warsztat samochodowy Wrocław ]
Między przednim a tylnymi mostami napędowymi wstawia się międzyosiowy mechanizm różnicowy, ponieważ w czasie zakręcania przednie i tylne koła toczą się po różnych krzywiznach. Mechanizmy różnicowe pomiędzy dwoma tylnymi mostami napędowymi spotyka się dość rzadko. Międzyosiowy mechanizm różnicowy rozdziela w określony sposób moment obrotowy na poszczególne mosty napędowe.