Wirnik rozrusznika nie obraca się (po włączeniu) — rozładowanie akumulatora — zanieczyszczenie, silne skorodowanie lub obluzowanie się zacisków przewodów akumulatora zwarcie na masę przewodu rozrusznika uszkodzenie akumulatora — zanieczyszczenie, zaolejenie lub nadpalenie komutatora — znaczne zużycie komutatora (między jego działkami wystaje mika) zanieczyszczenie, zaolejenie lub niedostateczne przyleganie szczotek do komutatora zacinanie sie szczotek w ich oprawkach lub zbyt małe napięcie sprężyn szczotek nadmierne zużycie szczotek pęknięcie sprężyn szczotek — uszkodzenie lub przepalenie uzwojeń wirnika uszkodzenie lub spalenie uzwojenia wzbudzenia — zanieczyszczenie lub nadpalenie styków wyłącznika — zacięcie sie koła zębatego rozrusznika w kole zamachowym — obluzowanie się zacisków przewodów do wyłącznika elektromagnetycznego zwarcie w uzwojeniu wyłącznika elektromagnetycznego — zbyt niska temperatura zewnętrzna — włączenie biegu. Wirnik rozrusznika obraca się, lecz wał korbowy silnika nie obraca się wcale lub obraca się powoli — rozładowanie akumulatora zbyt niski poziom elektrolitu w ogniwach akumulatora — zanieczyszczenie lub obluzowanie zacisków przewodów akumulatora — zanieczyszczenie, zaolejenie lub nadpalenie komutatora — zanieczyszczenie, zaolejenie lub niedostateczne przyleganie szczotek — zacinanie się szczotek w ich oprawkach lub zbyt małe napięcie sprężyn szczotek — nadmierne zużycie szczotek — zwarcie w uzwojeniu wirnika lub w uzwojeniu wzbudzenia zwarcie na masę przewodu rozrusznika — zanieczyszczenie lub nadpalenie styków wyłącznika — niewyzębianie się lub niezazębianie sie kola zębatego rozrusznika z kołem zamachowym pęknięcie lub osłabienie sprężyny mechanizmu sprzęgającego — pęknięcie wałka wirnika — zanieczyszczenie gwintu koła zębatego — zluźnienie się śrub mocujących rozrusznik. [przypisy: auto gazda otomoto, dealer audi warszawa, porsche 911 forum ]