samochody poleasingowe i używane
Zadania poszczególnych zespołów i mechanizmów układu napędowego omówiono w dalszych rozdziałach tej części. Samochody osobowe. Zależnie od rozmieszczenia zespołów układu napędowego i miejsca wbudowania silnika we współczesnych samochodach osobowych stosowane są następujące układy;
— klasyczny; silnik umieszczony z przodu napędza kola tylne; układ powszechnie stosowany w dużych samochodach osobowych i w przeważającej większości samochodów średniej wielkości ; z biegiem lat wprowadzano rozmaite modyfikacje ; do istotnych ulepszeń należało np. przesuniecie silnika do przodu, częściowo ponad przednią oś, dzięki czemu zwiększono stateczność ruchu samochodu, napęd przedni; silnik umieszczony. z przodu napędza koła przednie; układ spotykany przeważnie w samochodach małolitrażowych i niekiedy w samochodach średniej wielkości; stosowane są odmiany: silnik i skrzynka biegów za przednią osią, skrzynka biegów wysunięta przed oś, a silnik wbudowany za osia, silnik wysunięty przed oś przednia, a skrzynka biegów wbudowana za osią oraz silnik wbudowany w poprzek pojazdu; charakterystyczną cechą przedniego napędu jest napędzanie kół przednich, które są jednocześnie kołami kierowanymi, za pomoca wałków napędowych i przegubów homokinetycznych, napęd tylny; silnik umieszczony z tylu napędza koła tylne; układ często występujący w samochodach małolitrażowych i mikrosamochodach, rzadko znajdujący zastosowanie w samochodach dużych; podstawowe odmiany: podłużnie wbudowany zespól napędowy za tylną osią, podłużnie wbudowany silnik i sprzęgło przed tylną osią, a skrzynka biegów za tylną osią oraz poprzecznie wbudowany zespól napędowy nad tylną osią.
Obok omówionych podstawowych rodzajów układów napędowych, w sporadycznych przypadkach spotyka sie rozwiązania specjalne, np. odwrócony układ klasyczny (silnik z tyłu, napędzane kola przednie), układ Środkowy (silnik w środku pomiędzy osiami, napędzane koła tylne) i inne. Nietypowe układy napędowe nie rozpowszechniły się szerzej. Napęd przedni w porównaniu z układem klasycznym zapewnia następujące korzyści:
— zwarta budowa zespołu napędowego dzięki wyeliminowaniu wału napędowego,
— bardziej ekonomiczne wykorzystanie wnętrza samochodu, co jest szczególnie ważne w małych samochodach popularnych, [hasła pokrewne: jazdy doszkalające,otomoto tomaszów lubelski, otomoto olsztyn ]
Powiązane tematy z artykułem: jazdy doszkalające otomoto olsztyn otomoto tomaszów lubelski
Przyjrzyjmy się temu autu na rynku wtórnym, interesują nas modele wyprodukowane po 2008 roku. Auto takie możemy już nabyć za 22 tyś zł. Fiest VI ma ładny wygląd i dobre właściwości jezdne. Mamy do wyboru modele z pięcioma i trzema drzwiami. Kabina jest dość wygodna ale do czołówki segmentu B sporo brakuje. Sporym plusem jest […]
Każdego z nas może spotkać sytuacja, gdy zarysuje ktoś nam samochód na parkingu i dojdzie widząc, że brak świadków2. Ale co będzie, jeśli świadkowie się znajdą lub na przykład wszystko zostanie uwiecznione na jakiejś kamerze? W takiej sytuacji zgłaszamy fakt na policję. Taki kierowca dostanie mandat, straci część zniżek. Ale to nie wszystko, bo coraz […]