Koła podczas ruchu samochodu na trafiając na nierówności nawierzchni, wychylają się z położeń środkowych i przekręcają się wraz z półosiami wokół osi wałka napędzającego. Koło talerzowe, napedzajace półoś, jest stale zazębione z wałkiem napędzającym i wskutek wychyle półosi przetacza sie nieco po stożkowym wieńcu zębat wałka napędzającego. Trzy indywidualne mechanizmy różnicowe mostów napędowych (półosi) składają się z walcowych kół zębatych i są wyposażone w urządzenia do blokowania. Samochodu TATRA I I I nie wyposażono w międzyosiowe mechanizmy różnicowe. Napęd przedni wyłącza się za pomocą sprzęgła kłowego. Szeregowy układ napędowy jest szczególnie korzystny w razie zastosowania ślimakowych przekładni głównych. W tego rodzaju układach napędowych międzyosiowe mechanizmy różnicowe pomiędzy środkowym i tylnym mostem spotyka się tylko w dużych li ciężkich po jazdach. Czteroosiowe samochody terenowe. Ograniczenia w dopuszczalnych obciążeniach poszczególnych osi w razie konieczności zwiększenia całkowitego ciężaru dużego pojazdu samochodowego zmuszają do zwiększenia liczby osi. Jednocześnie przez zwiększenie liczby os łów napędowych samochodu terenowego można wydatni polepszyć jego zdolność pokonywania przeszkód terenowych. wspomniane czynniki doprowadziły do rozpowszechnienia się samochodów czteroosiowych o napędzie na wszystkie kola. W układzie napędowym tego rodzaju pojazd przeważnie stosuje sie międzyosiowy mechanizm różnicowy zarówno między przednią i tylną grupą mostów, jak również i między przednimi oraz tylnymi mostami napędowymi. Konieczności instalowania międzyosiowych mechanizmów różnicowych uniknięto w układzie napędowym czteroosiowego samochodu ciężarowego BCSSING-NAG o niezależnym zawieszeniu wszystkich kół. Wszystkie koła napędowe tego samochodu są kierowane, co zapewnia ich jednośladowe toczenie się podczas zakręcania pojazdu (zarówno prawe, jak i lewe koła samochodu toczą się dokladnie po śladach kół pierwszego mostu napędowego, odnosząc do kierunku jazdy). Napęd na przednią i tylną grupe mostów napędowych jest przenoszony bezpośrednio — bez żadnego mechanizmu wyrównawczego. Natomiast pomiędzy mostami napędowymi każdej grupy zainstalowano rolkowe sprzęgła jednokierunkowe. W samochodach o niskociśnieniowym ogumieniu takie rozwiązanie napędu jest zupełnie zadowalające. Jeżeli kierowane są tylko koła obu przednich mostów, w razie stosowania ogumienia o bardzo niskim ciśnieniu zasadniczo nie trzeba w ogóle instalować międzyosiowych mechanizmów różnicowych między obu grupami osi napędowych. [przypisy: NAPRAWA SZYB SAMOCHODOWYCH,warsztat samochodowy szczecin, Warsztat samochodowy Wrocław ]