Obluzowanie jednej z tarcz hamulcowych, niewłaściwe wyregulowanie luzów szczek hamulcowych zbyt niskie lub niejednakowe ciśnienie w ogumieniu — rozregulowanie cięgła jednego z kół (w hamulcach mechanicznych) — zatarcie rozpieracza jednego z kół — obluzowanie lub osłabienie resoru przedniego lub tylnego. Mechanizmy hamulcowe poszczególnych kół działają z różną skutecznością zaolejenie, zanieczyszczenie (piaskiem, błotem, ziemia), nadmierne zużycie lub nadpalenie niektórych okładzin szczęk hamulcowych — wymiana niektórych okładzin szczęk hamulcowych lub niejednakowe okładziny szczęk hamulcowych na poszczególnych kolach — niewłaściwe przyleganie niektórych okładzin szczęk hamulcowych ocieranie się nitów o bębny niektórych kół nadmierne zużycie lub odkształcenie niektórych bębnów hamulcowych — wadliwa regulacja luzu niektórych szczęk hamulcowych — blokowanie hamulców niektórych kół — pękniecie niektórych sprężyn odciągających szczęki hamulcowe — uszkodzenie lub wadliwe ustawienie niektórych szczęk hamulcowych — uszkodzenie niektórych sworzni szczek hamulcowych — zapowietrzenie układu hydraulicznego — napęcznienie niektórych uszczelek (tłoczków) gumowych rozpieraczy kół — zatarcie niektórych tłoczków metal owych rozpieraczy napęcznienie od zewnątrz jednego z elastycznych przewodów hamulcowych — pogięcie dźwigienki lub cięgła w hamulcach mechanicznych — niejednakowa długość lub nieprawidłowa regulacja cięgieł w hamulcach mechanicznych — skorodowanie niektórych cięgieł hamulców mechanicznych — zatarcie niektórych rozpieraczy hamulców mechanicznych — niejednakowe ciśnienie w ogumieniu — nadmierne lub niejednakowe zużycie bieżników poszczególnych opon — niejednakowy wymiar ogumienia. Nadmierne rozgrzewanie się bębnów hamulcowych zbył mały luz lub brak luzu pedału hamulca wadliwa regulacja luzu szczek hamulcowych — pękniecie lub osłabienie sprężyn ściągających szczęki hamulcowe — uszkodzenie lub niewłaściwe ustawienie szczęk hamulcowych — uszkodzenie sworzni szczek hamulcowych zowalizowanie bębnów hamulcowych — zatkanie przewodów hamulców hydraulicznych — napęcznienie uszczelek (tłoczków) gumowych hamulców hydraulicznych — zatarcie tłoczków metalowych rozpieraczy — zatkanie otworu odpowietrzającego zbiorniczek płynu — zgęstniały lub niewłaściwy płyn w układzie hydraulicznym zatarcie linki hamulcowej w pancerzu — skorodowanie cięgieł — zatarcie rozpieracza mechanicznego — zaciągniecie hamulca ręcznego — nieprawidłowe wyregulowanie cięgla hamulca ręcznego lub układu hamulców mechanicznych — nadmierne luzy w łożyskach kół. Hamulce włączają się nierównomiernie, szarpią — obluzowanie okładzin na szczękach hamulcowych — przyleganie okładzin hamulcowych do bębnów nie na całych powierzchniach. [patrz też: auto gazda otomoto, dealer audi warszawa, porsche 911 forum ]