Części samochodowe myje się najczęściej przy użyciu następujących środków: nafta, olej napędowy, benzyna i benzol; istotną wadą tych środków jest niebezpieczeństwo wywołania pożaru; pary benzolu i benzyny są szkodliwe dla zdrowia i działają trująco ; zwykle części myje sie przy użyciu materiałów pędnych przez natryskiwanie w specjalnych urządzeniach o zamkniętym obiegu, z filtrowaniem środka myjącego; stosowanie materiałów pędnych do mycia części jest nieracjonalne i niebezpieczne, a ze względów gospodarczych powinno być ograniczane do minimum, rozpuszczalniki organiczne — zwykle trójchloroetylen (płyn TRI CO-IC13) i czterochloroetylen; trójchloroetylen stosowany jest zwłaszcza do mycia części ze stopów lekkich; pary trójchloroetylenu i czterochloroetylenu są niepalne, lecz szkodliwe dla zdrowia ; części myje się w zamknietych urządzeniach z podgrzewaniem rozpuszczalnika, — środki nieorganiczne; przeważnie stosowane są środki zasadowe, np. roztwory wodne szkła wodnego (Na2Si02), sody kaustycznej (NaOH), sody kalcynowanej (Na2CO%) ; środki te są niepalne, pary ich umiarkowanie szkodliwe dla zdrowia, ale działają korodująco na stopy lekkie i metale kolorowe. Części stalowe i żeliwne myje sie przeważnie w roztworach: 100 roztwór wodny sody kaustycznej (NaOH) o temperaturze 80. . .85 oc, zawierający emulgatorów; skład emulgatora, np.: 55 G sody żrącej (NaOH) lub 60 G ługu potasowego (KOH), 8 G sody kalcynowanej (Na.CO:ț), G mydła szarego (lub szkła wodnego czy dekstryny) na każdy litr wody, ług potasowy (KOH) — 230 G oraz 65 G sody kalcynowanej (Na2C03) i 30 G mydła szarego [K(C15Ha102)] na 10 litrów wody. Do mycia części ze stopów lekkich stosuje się najczęściej roztwór o składzie: 45 G sody kalcynowanej (NaeCOx), 13. . . 15 G sody kagstycznej (NaOH), około 15 G trójfosforanu sodowego (NaPOA) oraz ID G mydła szarego [K(C H31 0„)] na 10 litrów wody. [patrz też: otomoto rzeszów, renault wyprzedaż, mila automobile ]