Silniki trakcyjne lokomotywy obsługującej podczas pracy pługa są zasilane zespołem napędowym, złożonym z prądnicy prądu stałego o mocy 200 kW, połączonej z napędowym silnikiem elektrycznym także o mocy 200 kW. Takie rozwiązanie zapewnia stabilną pracę lokomotywy nawet przy małych prędkościach jazdy. Silniki elektryczne pługa są włączane w obwód elektryczny dwoma nastawnikami, a do ich wzbudzenia służy prądnica wzbudzająca o mocy 13 kW i napięciu 115 V. Prądnica napędzana przez wał pośredni przekładni 8 jest dodatkowo wykorzystywana do zasilania sieci oświetleniowej. W tylnej części maszyny znajduje się pomieszczenie służbowe i rozdzielnia, w której znajdują się przełączniki silników elektrycznych, przyrządy kontrolno—pomiarowe, dźwignia oporu wzbudzania, dźwignia wyłącznika prądnicy wzbudzającej i dźwignia wyłącznika awaryjnego. Do ramy podwozia są podwieszone żeliwne przeciwwagi do dociążenia tylnej części pługa. W przedniej części maszyny, obok pulpitu sterowniczego, znajduje sie pulpit sterowniczy układów: pneumatycznego, hamulcowego i sygnału dźwiękowego. Charakterystyka opisanego elektrycznego pługa śnieżnego jest następująca: maksymalna grubość odśnieżanej warstwy w m 4,5 szerokość odśnieżania w m — przy skrzydłach zamkniętych 3,4 przy skrzydłach Otwartych (w górnej części) 6,0 prędkość obrotowa w obr/s (obr/min): — wirnika łopatkowego około 3 (172) — Wirników podających około 2 (100 do 120) maksymalna wydajność w ma/h przy gętości śniegu 500 do 7500 prędkość jazdy roboczej w km/h 0,5 do długość w mm 16 500 szerokość w mm 3 185 wysokość w mm 5 280 masa własna w kg 100 000 4. Odśnieżarka toru typu OM-3A Odśnieżarka toru typu OM-3A jest zmodernizowaną odmianą odśnieżarki typu OM-3. Jest to maszyna przeznaczona do odśnieżania torów stacyjnych i rozjazdów, złożona z maszyny napędowej i zespołu odśnieżającego. [więcej w: pręty mosiężne, oklejanie pojazdów, folie samochodowe ]