W obecnych czasach nasycenie rynku w większości branż jest tak duże, że klient może swobodnie wybierać produkty. Dotyczy to także rynku samochodowego. Producenci starają się na różne sposoby zachęcić do wyboru ich produktu. Ale czasami powody przywiązania do określonej marki nie są uzależnione od aktualnych promocji. Wiele osób ma swoje ulubione auta i nie jest w stanie się skusić na produkt konkurencji, nawet jeśli jest on wyjątkowo atrakcyjny. Trudno szukać tutaj konkretnego uzasadnienia takich decyzji. Wiele osób wybiera samochody niemieckie, ponieważ ten kraj słynie z solidności. Nawet jeśli wskutek połączenia firm określona marka nie do końca jest już związana z danym krajem, ale w świadomości konsumentów uchodzi nadal za niemiecką, cieszy się takim samym zaufaniem. Spora część klientów wybiera rynek azjatycki, tutaj nie zawsze jest to przywiązanie do konkretnego kraju, decyduje kierunek geograficzny oraz cechy przypisywane przedstawicielom tych narodów i przeniesione na zaufanie do określonych marek. Wyznacznikiem bywa też moda, po prostu wypada mieć auto określonej marki a czasami wręcz konkretny model. Dla części konsumentów wyznacznikiem jest cena. Wybierają taki samochód na który ich stać, ale to nie oznacza pominięcia innych kryteriów związanych na przykład z bezpieczeństwem. Na pewno jeśli występuje przywiązanie do określonego producenta jest mu łatwiej konkurować na rynku motoryzacyjnym. Trzeba jednak pamiętać, iż najpierw musiał on sobie wypracować odpowiednią pozycje i teraz może zbierać jej profity. Ale to nie oznacza braku starań i ciągłego rozwoju. Osoba która od lat wybiera samochody określonego producenta, będzie robiła tak nadal jeśli będą one spełniały jej oczekiwania. Zawsze w pierwszej kolejności poszuka nowego auta w tym samym miejscu, ale kiedy się okaże, że produkt nie spełnia norm bezpieczeństwa, lub pozostał w tyle na tle konkurencji pod względem zastosowanych technologii a nawet stylistyki, może zacząć szukać innego stałego partnera. Dlatego zbudowanie zaufania do danej marki jest tylko bazą i trampoliną do dalszego rozwoju. Obecnie oferta na rynku jest bardzo szeroka i wyrównana, więc nie można sobie pozwolić na stagnację, szczególnie w sytuacji kiedy sprzedaż nowych aut spada. Wówczas nie wystarczą tylko promocje cenowe i dodatkowe bonusy oferowane przez salony samochodowe. [podobne: dobierz akumulator do samochodu, dealer ford warszawa, dobierz akumulator do samochodu poleasingowe ]