Wymiana zespołów tłoczka i cylinderka w pompie wtryskowej na zespoły różniące się tylko zwiększoną średnicą znamionową stwarza konieczność zmniejszenia stopnia nieczułości regulatora prędkości obrotowej. Przekręcenie większego tłoczka o określony kąt powoduje bowiem większą różnicę w dawkowaniu paliwa, jeżeli zachowuje się niezmienione pochylenie krawędzi sterujących na główkach tłoczków.
Uwagi ogólne. Osiągi silnika doładowywanego zależa przede wszystkim od sposobu doładowywania oraz sprawności sprężarki. W razie turbodoładowywania wykorzystywana jest do napędu sprężarki energia zawarta w spalinach uchodzących z silnika. Teoretycznie taki napęd sprężarki nic nie kosztuje. W rzeczywistości jednak opory, na jakie napotykaja spaliny przepływając przez przewody wydechowe i turbinę, powodują zwiększenie przeciwciśnienia wydechu i tym samym zwiększenie pracy wymiany ładunku. Strata ta jest jednak znacznie mniejsza niż w razie mechanicznego napędu sprężarki. Uwzględnia się ją bezpośrednio podczas obliczania rzeczywistego przebiegu pracy silnika przez przyjecie odpowiednio podwyższonego ciśnienia wydechu.
Jeżeli silnik jest doładowywany mechanicznie obowiązuje zależność: Pi = pe + Pm + Ape, gdzie: Pm średnie ciśnienie strat tarcia w silniku z pominięciem sprężarki.
Dzięki doładowywaniu moc silnika rośnie w pierwszym przybliżeniu proporcjonalnie do stopnia zwiększania gęstości ładunku. [hasła pokrewne: samochody dostawcze, motoryzacja samochody, szyby samochodowe ]