Nowe auta pozwalają na coraz szybszą jazdę a to często jest przyczyną wielu wypadków. Na pewno nic nie zastąpi doświadczenia i rozsądku kierowcy ale producenci starają się pomóc w  zwiększeniu  bezpieczeństwa poprzez zastosowanie odpowiednich rozwiązań w swoich autach. Obecnie dosyć powszechnie stosowany jest ABS, który zapobiega blokowaniu się kół podczas hamowania. Natomiast ACC pozwala utrzymać określoną prędkość a nawet jeśli trzeba ją zmniejszyć aby odstęp do kolejnego pojazdu był bezpieczny. Wśród dostępnych opcji są też AFIL oraz LDW, które ostrzegają przed przekroczeniem linii bocznej, bez włączenie kierunkowskazów. Jest też system kontroli trakcji niedopuszczający do nadmiernego poślizgu kół podczas przyspieszania, są  to różne nazwy w zależności od producenta ale efekt i założenie jest to samo. Nie inaczej jest w przypadku systemów wspomagających hamowanie w sytuacjach awaryjnych. Najpopularniejszy jest tutaj BAS i jest on połączony z równie popularnym ABS – em. Ciekawym rozwiązaniem i sporym ułatwieniem w prowadzeniu pojazdu jest system BLIS. Dzięki niemu kierowca ma poszerzony obszar obserwacji wzdłuż boków i tyłu samochodu. Kiedy w tej strefie pojawi się inny uczestnik ruchu drogowego zapali się lampka ostrzegawcza na zewnętrznym lusterku po odpowiedniej stronie auta. Pojawił się nawet system który przypilnuje kierowcę, a konkretniej jego czujność. Kiedy wyłapie jakieś nieprawidłowości zaraz pojawi się ostrzeżenie na desce rozdzielczej. ESP oraz ESC to nazwy systemów stabilizacji, które niezależnie od prowadzącego samochód przyhamują jedno lub kilka kół, żeby pojazd mógł wrócić na prawidłowy tor jazdy. Jest nawet pomoc przy jeździe po wzniesieniach, dzięki czemu  auto się nie stoczy w dół. MSR zredukuje natomiast obroty silnika podczas redukcji biegów i w ten sposób zapobiegnie utracie przyczepności kół. To tylko część rozmaitych systemów zwiększających bezpieczeństwo, a są przecież jeszcze pasy bezpieczeństwa i poduszki powietrzne. W tym zakresie jest równie szeroka gama rozwiązań. Dwustopniowe airbag dla kierowcy i pasażera, które napełniają się adekwatnie do siły uderzenia, coraz częściej są także montowane kurtyny boczne zabezpieczające głowy pasażerów siedzących na bocznych siedzeniach zarówno z przodu jak i z tyłu. Długo by jeszcze można wymieniać. Jak widać producenci bardzo się starają o zwiększenie bezpieczeństwa, dobrze jeśli równie usilnie będą o to zabiegać sami kierowcy poprzez odpowiedzialna jazdę. [podobne: alemtuzumab, przeciski pod drogami, alemtuzumab poleasingowe ]