i-MiEV - kolejny test zaliczony wzorowo

Osiągi silników doładowywanych

Wymiana zespołów tłoczka i cylinderka w pompie wtryskowej na zespoły różniące się tylko zwiększoną średnicą znamionową stwarza konieczność zmniejszenia stopnia nieczułości regulatora prędkości obrotowej. Przekręcenie większego tłoczka o określony kąt powoduje bowiem większą różnicę w dawkowaniu paliwa, jeżeli zachowuje się niezmienione pochylenie krawędzi sterujących na główkach tłoczków. Uwagi ogólne. Osiągi silnika doładowywanego zależa przede wszystkim od sposobu doładowywania oraz sprawności sprężarki. W razie turbodoładowywania wykorzystywana jest do napędu sprężarki ener...

Więcej »

Naprawa zespołów

Podczas napraw zespołowych poszczególne zespoły stają się bezimienne. Naprawa samych zespołów może przebiegać w taki sposób, że części dobre i naprawione powracają do tego samego zespołu, z którego zostały wybudowane lub też zespoły mogą być składane bez zwracania uwagi na pochodzenie używanych części. Niekiedy poszczególne naprawiane zespoły są cechowane, co umożliwia stwierdzenie, którą z kolei naprawe one przeszły. Bezimienna naprawa główna. Pojazd przyjęty przez zakład do naprawy głównej ulega całkowitej rozbiórce i przestaje istnieć, jako jednostka transportowa. Numery ...

Więcej »

System CLARK

Samoczynne włączanie i wyłączanie napędu wentylatora zapewnia specjalne sprzęgło hydrauliczno-magnetyczne. Kiedy silnik zaczyna się przegrzewać, olej wypełniajacy obudowę zwiększa swa objętość i napierając na pierścieniowy tłok powoduje zaciśnięcie okładzin ciernych wentylatora pomiędzy tarczą oporową i tarczą dociskową, czyli włączenie sprzęgła. Jeżeli silnik ulega przechłodzeniu, objętość oleju maleje, a trwałe magnesy odciągają tarcze dociskową, oswobadzając wentylator, a więc sprzęgło się rozłącza. Obudowa sprzęgła jest omywana z zewnątrz przez powietrze nagrzane w chłodni...

Więcej »

Ochrona zdrowia robotników i walka z pylicą

Przyjrzyjmy się temu autu na rynku wtórnym, interesują nas modele wyprodukowane po 2008 roku. Auto takie możemy już nabyć za 22 tyś zł. Fiest VI ma ładny wygląd i dobre właściwości jezdne. Mamy do wyboru modele z pięcioma i trzema drzwiami. Kabina jest dość wygodna ale do czołówki segmentu B sporo brakuje. Sporym plusem jest duży kufer oraz dość intrygujący i ciekawy układ kokpitu. Jeśli chodzi o wyposażenie to jest to standardowe, centralny zamek i tym podobne, nic nadzwyczajnego. Chyba że będziemy polowali na odmianę Silver X czy Silver X Plus. Zawieszenie jest zadowalające, dość sprężyste d...

Więcej »
i-MiEV - kolejny test zaliczony wzorowo 751#opel mucha używane , #orlen ceny , #otomoto minivany , #audi q 5 test , #komis brzesko , #sprawdzanie samochodu , #leon st seat , #brzoza ceny , #wyceny aut eurotax , #ngi rejestracja ,