logana mcv

Spalanie w silniku wysokoprężnym

Podczas spalania ciśnienie w cylindrze silnika doładowywanego wzrasta wolniej niż w silniku wolnossącym, jednak z uwagi na podwyższone ciśnienie końca sprężania (początku spalania) szczytowe ciśnienie spalania jest na ogół większe niż w silniku wolnossącym. Wysokie ciśnienie doładowywania (powyżej 1,5 kG/cm2) przyczynia się do występowania wysokiego szczytowego ciśnienia spalania (ponad 100 kG/cm2), lecz pomimo to bieg silnika jest niezbyt twardy. W celu ograniczenia obciążenia elementów konstrukcyjnych silnika często obniża sie stopień sprężania w silniku doładowywanym...

Więcej »

Silniki trakcyjne lokomotywy

Silniki trakcyjne lokomotywy obsługującej podczas pracy pługa są zasilane zespołem napędowym, złożonym z prądnicy prądu stałego o mocy 200 kW, połączonej z napędowym silnikiem elektrycznym także o mocy 200 kW. Takie rozwiązanie zapewnia stabilną pracę lokomotywy nawet przy małych prędkościach jazdy. Silniki elektryczne pługa są włączane w obwód elektryczny dwoma nastawnikami, a do ich wzbudzenia służy prądnica wzbudzająca o mocy 13 kW i napięciu 115 V. Prądnica napędzana przez wał pośredni przekładni 8 jest dodatkowo wykorzystywana do zasilania sieci oświetleniowej...

Więcej »

Klasyfikacja nadwozi autobusów

Wykonanie i szczegóły konstrukcji nadwozia autobusu zależą od jego przeznaczenia; zwykle rozróżnia sie następujące odmiany nadwozi: — trambus — autobus miejski, duży autobus do przewożenia powyżej pięćdziesięciu osób, o szerokich drzwiach z reguły kilkuczłonowych i wygodnych przejściach pomiędzy siedzeniami; stosunkowo mała liczba miejsc siedzących i dużo miejsc stojących, — trolejbus — autobus miejski lub podmiejski o budowie zbliżonej do trambusu, napędzany silnikiem elektrycznym zasilanym z sieci napowietrznej, — piętrobus — autobus piętrowy, duży,...

Więcej »

Wpływ na badanie Zamawianie informowania lekarzy o opłatach za ambulatoryjne badania diagnostyczne ad 6

Jak długo warstwa graniczna jest jeszcze cienka, tj. na początku ścianki, tak długo przepływ w niej ma charakter laminarny, czyli poszczególne cząstki powietrza poruszają się w sposób uporządkowany, wzdłuż linii strug. Po przekroczeniu pewnej odległości, w warstwie granicznej równowaga poruszających sie cząstek powietrza zostaje zachwiana i przepływ staje się burzliwy, tj. poszczególne cząstki przepływającego powietrza wykonują również i nieuporządkowane ruchy poprzeczne do kierunku przepływu. Silnik doładowywany różni sie od wolnossącego tym, że czyste powietrze lub ...

Więcej »
http://www.blatygranitowe.net.pl 751# , #junak m 16 , #mazda 3 i 2007 , #opel nexteam , #otomoto koszt ogłoszenia , #audi a4 1 8 t opinie , #citroen szpot , #carrefour gdańsk , #opel mucha używane , #orlen ceny ,