Spalanie w silniku wysokoprężnym

Podczas spalania ciśnienie w cylindrze silnika doładowywanego wzrasta wolniej niż w silniku wolnossącym, jednak z uwagi na podwyższone ciśnienie końca sprężania (początku spalania) szczytowe ciśnienie spalania jest na ogół większe niż w silniku wolnossącym. Wysokie ciśnienie doładowywania (powyżej 1,5 kG/cm2) przyczynia się do występowania wysokiego szczytowego ciśnienia spalania (ponad 100 kG/cm2), lecz pomimo to bieg silnika jest niezbyt twardy. W celu ograniczenia obciążenia elementów konstrukcyjnych silnika często obniża sie stopień sprężania w silniku doładowywany...

Zespół odśnieżający

Zespół odśnieżający składa się z dwóch bębnowych wirników oddzielonych rozdzielaczem śniegu, noża podcinającego, wirnika łopatkowego i skrzydeł bocznych. Do ramy jest przegubowo podwieszony nóż podcinający, podnoszony bądź opuszczany siłownikiem pneumatycznym. Wirniki bębnowe o średnicy 2000 mm i szerokości 2650 mm są wprawiane w ruch obrotowy przez silniki elektryczne o mocy 200 kW i przekładnie zębate umieszczone wewnątrz bębnów. Na obwodzie bębnów są przyspawane łopatki, wzmocnione poprzecznymi przegródkami. Do łopatek dolnego wirnika są przytwierdzone noże po...

Metoda indywidualna

Do istotnych zalet metody indywidualnej należy wysoka jakość naprawy, z uwagi na łatwość ustalania odpowiedzialności osobistej pracowników, nieliczny personel techniczno-administracyjny oraz stosunkowo duża przelotowość zakładu przy naprawie pojazdów różnych typów i marek, nawet w razie braków w zaopatrzeniu w części zamienne. Poważne wady metody indywidualnej to: długie przestoje pojazdów w naprawie, wysokie wymagania odnośnie kwalifikacji personelu, które jednak nie są w pełni wykorzystywane, ponieważ np. do rozbiórki wymagane są niższe kwalifikacje niż do składania,...

Naprawy bieżące

Zwykle w ramach naprawy bieżącej nie rozbiera się zespołu całkowicie, lecz tylko częściowo, przy czym z reguły dąży się do ograniczenia stopnia rozbiórki, ponieważ częściowo zużyte części współpracujące. Pp ponownym złożeniu docierają sie wtórnie i tym samym zużywają sie dość intensywnie. Aby skrócić przestój pojazdu samochodowego w naprawie bieżącej, często wymienia sie zespół wymagający naprawy na zespół nowy lub naprawiony. Więcej zakłóceń wywołuje układ zapłonowy (działanie rozdzielacza świec zapłonowych i cewki), następnie prądnica i jej regula...

Najnowsze zdjęcia w galerii hab-corp:

1