audi a1 0

Intensywny przedmuch cylindrów silników doładowywanych

Przystępując do doboru turbosprężarki do silnika trzeba znać charakterystyki zarówno turbiny jak i sprężarki, aby na ich podstawie móc określić odpowiednie sprawności i stosunki ciśnień odpowiadające określonym wydajnościom przepływającego czynnika i prędkościom obrotowym wirników. Podczas wstępnych Obliczeń można przyjmować sprawność turbiny rzędu 0,75 „0,85 i sprawność sprężarki — 0,65. . .0,85. Konieczna jest także znajomość najwyższej temperatury spalin, dopuszczalnej z uwagi na trwałość wirnika turbiny. Szybkiemu rozpowszechnianiu sie t...

Więcej »

Wentylator

Umieszczony za chłodnicą wody wentylator wymusza podczas pracy silnika intensywny przepływ powietrza przez rdzeń chłodnicy. Aby ograniczyć do minimum hałaśliwość pracy wentylatora, ogranicza się zwykle prędkość obwodową jego wirnika do około 100 misek, a w samochodach osobowych nawet do 80 m/sek. Hałaśliwość pracy wentylatora zależy głównie od częstotliwości dźwięków, wywoływanych obracaniem się. Wentylatory odlewane są sztywniejsze niż blaszane tłoczone i wydają wysokie nieprzyjemne tony, podobnie jak wentylatory blaszane o łopatkach usztywnionych przez odpowi...

Więcej »

Spalanie w silniku wysokoprężnym

Podczas spalania ciśnienie w cylindrze silnika doładowywanego wzrasta wolniej niż w silniku wolnossącym, jednak z uwagi na podwyższone ciśnienie końca sprężania (początku spalania) szczytowe ciśnienie spalania jest na ogół większe niż w silniku wolnossącym. Wysokie ciśnienie doładowywania (powyżej 1,5 kG/cm2) przyczynia się do występowania wysokiego szczytowego ciśnienia spalania (ponad 100 kG/cm2), lecz pomimo to bieg silnika jest niezbyt twardy. W celu ograniczenia obciążenia elementów konstrukcyjnych silnika często obniża sie stopień sprężania w silniku doładow...

Więcej »

KONSTRUKCJE STROPÓW I SCIAN DO CELÓW OCHRONY PRZECIWLOTNICZEJ

Opony zimowe zaleca się założyć, gdy temperatura powietrza spadnie poniżej 7 stopni. Nie wynika to ze zmian przyczepności na suchym asfalcie. Opony letnie mają lepsza przyczepność na suchym asfalcie nawet, jeśli temperatura jest niższa od zera. Sytuacja dopiero zmienia się na mokrej powierzchni, ponieważ woda intensywnie chłodzi bieżnik, więc nie będzie on rozgrzany tak jak to ma miejsce na suchym asfalcie. O opnie możemy mówić ze jest zimowa, jeśli spełnia jednocześnie trzy warunki. Odległość miedzy krawędziami nacięć jest mniejsza, iż 10mm, sztywność gumy wynosi...

Więcej »
http://www.slubne-autka.com.pl 751# , #junak m 16 , #mazda 3 i 2007 , #opel nexteam , #otomoto koszt ogłoszenia , #audi a4 1 8 t opinie , #citroen szpot , #carrefour gdańsk , #opel mucha używane , #orlen ceny ,