Układy napędowe pojazdów terenowych

Trzystopniowe skrzynki biegów, dawniej szeroko stosowane, spotyka się obecnie niemal wyłącznie w samochodach amerykańskich. Stopniowo rozpowszechniają się również i w Europie bezstopniowe skrzynki biegów, połautomatyczne oraz automatyczne. Samochody ciężarowe. Układy napędowe samochodów ciężarowych — bez względu na ich rodzaj lub przeznaczenie — odznaczają się na ogół dużym podobieństwem. Pewna rozmai...

Osiągi silników doładowywanych

Wymiana zespołów tłoczka i cylinderka w pompie wtryskowej na zespoły różniące się tylko zwiększoną średnicą znamionową stwarza konieczność zmniejszenia stopnia nieczułości regulatora prędkości obrotowej. Przekręcenie większego tłoczka o określony kąt powoduje bowiem większą różnicę w dawkowaniu paliwa, jeżeli zachowuje się niezmienione pochylenie krawędzi sterujących na główkach tłoczków. Uwag...

Urządzenia elektrycznego ogrzewania zwrotnie SGE-I

Urządzenia elektrycznego ogrzewania zwrotnie SGE-I, produkowane przez Zakłady Wytwórcze Urządzeń Sygnalizacyjnych w Wełnowcu, składają się z 4 grzejników, 12 do 20 uchwytów mocujących, 2 puszek połączeniowych i skrzyni zasilającej. Poważnymi wadami urządzeń EOR są: stosunkowo duża awaryjność, zaangażowanie dużej liczby pracowników do utrzymania i konserwacji, duży pobór mocy i wysokie koszty eksploatacyj...

Silniki trakcyjne lokomotywy

Silniki trakcyjne lokomotywy obsługującej podczas pracy pługa są zasilane zespołem napędowym, złożonym z prądnicy prądu stałego o mocy 200 kW, połączonej z napędowym silnikiem elektrycznym także o mocy 200 kW. Takie rozwiązanie zapewnia stabilną pracę lokomotywy nawet przy małych prędkościach jazdy. Silniki elektryczne pługa są włączane w obwód elektryczny dwoma nastawnikami, a do ich wzbudzenia służy p...

Najnowsze zdjęcia w galerii hab-corp:

1