Szeregowy układ napędowy

Koła podczas ruchu samochodu na trafiając na nierówności nawierzchni, wychylają się z położeń środkowych i przekręcają się wraz z półosiami wokół osi wałka napędzającego. Koło talerzowe, napedzajace półoś, jest stale zazębione z wałkiem napędzającym i wskutek wychyle półosi przetacza sie nieco po stożkowym wieńcu zębat wałka napędzającego. Trzy indywidualne mechanizmy różnicowe mostów napędowych (półosi) składają się z walcowych kół zębatych i są wyposażone w urządzenia do blokowania. Samochodu TATRA I I I nie wyposażono w międzyosiowe mechanizmy różnicowe. Napęd przedni wy...

Naprawy bieżące

Zwykle w ramach naprawy bieżącej nie rozbiera się zespołu całkowicie, lecz tylko częściowo, przy czym z reguły dąży się do ograniczenia stopnia rozbiórki, ponieważ częściowo zużyte części współpracujące. Pp ponownym złożeniu docierają sie wtórnie i tym samym zużywają sie dość intensywnie. Aby skrócić przestój pojazdu samochodowego w naprawie bieżącej, często wymienia sie zespół wymagający naprawy na zespół nowy lub naprawiony. Więcej zakłóceń wywołuje układ zapłonowy (działanie rozdzielacza świec zapłonowych i cewki), następnie prądnica i jej regulator, w mniejszym zaś stopniu...

Samochody hybrydowe

Coraz częściej słyszymy w naszym kraju o samochodach hybrydowych. Jest to ciekawe zjawisko, które w świecie robi już wielką furorę i w naszym kraju także zaczyna być zainteresowanie tą nowinką technologiczną. Spróbujmy odpowiedzieć sobie na pytanie, czym jest samochód hybrydowy? Napęd hybrydowy jest coraz powszechniej stosowany w samochodach i jest połączeniem silnika spalinowego oraz elektrycznego. Ich zaletą jest to, że mogą one pracować na zmianę w zależności od pokonywanych tras, można, więc samochód dostosowywać do warunków i terenu, po jakim się porusza. Kolejną zaletą silników hybrydowyc...

Do zalet zabudowy wielokondygnacjowej naleza

W razie braku międzyosiowych mechanizmów różnicowych zwiększa się zużycie paliwa, opon, przekładni i łożysk. Szczególnie występuje to w przypadku różnic ciśnienia w ogumieniu, stosowania opon o niejednakowych wymiarach (w ciężkich pojazdach) i częstego zakręcania samochodu. Ponadto brak międzyosiowych mechanizmów różnicowych utrudnia manewrowanie pojazdem, zwłaszcza zakręcanie, ponieważ wówczas na przednie koła działają dodatkowe siły hamujące. Podczas zakręcania, szczególnie na drodze o twardej nawierzchni, przednie koła toczą się bowiem po łuku o większym promieniu niż tylne kola, co wyw...

Najnowsze zdjęcia w galerii hab-corp:

319#tesla forum , #mazda pl konfigurator , #auto gazda otomoto , #dealer audi warszawa , #porsche 911 forum , #jazdy doszkalające , #dobierz akumulator do samochodu , #olx białystok samochody , #otomoto grudziadz , #luksusowe auta używane ,