Spalanie w silniku wysokoprężnym

Podczas spalania ciśnienie w cylindrze silnika doładowywanego wzrasta wolniej niż w silniku wolnossącym, jednak z uwagi na podwyższone ciśnienie końca sprężania (początku spalania) szczytowe ciśnienie spalania jest na ogół większe niż w silniku wolnossącym. Wysokie ciśnienie doładowywania (powyżej 1,5 kG/cm2) przyczynia się do występowania wysokiego szczytowego ciśnienia spalania (ponad 100 kG/cm2), lecz pomimo to bieg silnika jest niezbyt twardy. W celu ograniczenia obciążenia elementów konstrukcyjnych silnika często obniża sie stopień sprężania w silniku doładowywanym do 12 14. Na ogół stwarza to...

Wymiana ładunku w silniku doładowywanym

Silnik doładowywany zasilany jest powietrzem lub mieszanka o ciśnieniu Pd. Wobec małych oporów przepływu przyjmuje się zwykle, że nadciśnienie wytwarzane przez sprężarkę jest równe ciśnieniu doładowywania silnika. Temperatura powietrza lub mieszanki dostarczanych przez sprężarkę jest zawsze większa niż temperatura otoczenia (To). We wszelkich typach sprężarek podczas sprężania powietrze lub mieszanka się nagrzewa. Choć zjawisko to jest niekorzystne, na ogół wstępnie sprężonego powietrza lub mieszanki się nie chłodzi, ponieważ dostatecznie wydajna chłodnica ma zwykle dość duże wymiary, zajmuje sp...

Samochody hybrydowe

Coraz częściej słyszymy w naszym kraju o samochodach hybrydowych. Jest to ciekawe zjawisko, które w świecie robi już wielką furorę i w naszym kraju także zaczyna być zainteresowanie tą nowinką technologiczną. Spróbujmy odpowiedzieć sobie na pytanie, czym jest samochód hybrydowy? Napęd hybrydowy jest coraz powszechniej stosowany w samochodach i jest połączeniem silnika spalinowego oraz elektrycznego. Ich zaletą jest to, że mogą one pracować na zmianę w zależności od pokonywanych tras, można, więc samochód dostosowywać do warunków i terenu, po jakim się porusza. Kolejną zaletą silników hybrydowych j...

Badania kliniczne nadciśnienia tętniczego

Pracochłonność naprawy głównej pojazdu (zespołu) jest znacznie większa niż naprawy bieżącej i przestój pojazdu (zespołu) w naprawie jest odpowiednio dłuższy. Pojazd (zespół) kieruje się do naprawy głównej okresowo, w zasadzie po wykonaniu przebiegu międzynaprawczego lub ewentualnie i dodatkowego, dopuszczonego na podstawie orzeczenia technicznego, opartego na wynikach przeglądu technicznego (po planowanym przebiegu międzynaprawczym), Naprawa wypadkowa (awaryjna) jest to naprawa nieplanowana, wykonywana z konieczności, w celu usunięcia skutków wypadku, np. drogowego. Uszkodzenia pojazdu (zespołu) w następs...

Najnowsze zdjęcia w galerii hab-corp:

319#mila automobile , #opłaty drogowe w czechach dla ciężarówek , #tesla forum , #mazda pl konfigurator , #auto gazda otomoto , #dealer audi warszawa , #porsche 911 forum , #jazdy doszkalające , #dobierz akumulator do samochodu , #olx białystok samochody ,