Koła podczas ruchu samochodu na trafiając na nierówności nawierzchni, wychylają się z położeń środkowych i przekręcają się wraz z półosiami wokół osi wałka napędzającego. Koło talerzowe, napedzajace półoś, jest stale zazębione z wałkiem napędzającym i wskutek wychyle półosi przetacza sie nieco po stożkowym wieńcu zębat wałka napędzającego. Trzy indywidualne mechanizmy różnicowe mostów napędowych (półosi) składają się z walcowych kół zębatych i są wyposażone w urządzenia do blokowania. Samochodu TATRA I I I nie wyposażono ...
Przedwczesne zużywanie się okładzin szczęk hamulcowych — porysowanie lub zanieczyszczenie bębnów hamulcowych — zbyt mały luz lub brak luzu pedału hamulca — pęknięcie lub osłabienie sprężyny Ściągającej szczeki hamulcowe nieumiejętne posługiwanie się hamulcami wadliwa regulacja luzu szczęk hamulcowych niewłaściwy płyn hamulcowy w układzie hydraulicznym — obluzowanie się tarcz lub bębnów hamulcowych. czyszczenie, zaolejenie lub niedostateczne przyleganie szczotek do komutatora — znaczne zużycie komutatora (między jego działkami wystaje...
Skrzynie biegów psuja się dość często, ma na to wpływ kilka czynników. Skrzynie mimo upływu wielu lat ciągle sprawiają problemy. Awaryjność skrzyń biegów przez wielu specjalistów jest wiązana z nowymi silnikami, które mają wysoki moment obrotowy. Ale jest w tej całej awaryjności też wina kierowców. Po pierwsze źle używamy sprzęgła. Mimo iż nie jest to integralna część skrzyni to ma jednak ogromny wpływ na jej żywotność. Zła jest jazda na pół sprzęgle, zbyt gwałtowne puszczanie sprzęgła oraz jazda tylko na luzie i pierwszym biegu. Pr...