Zadania nadwozia

Nadwozie samochodu stanowi pomieszczenie pasażerów, kierowcy i przewożonych ładunków na okres transportu. Do nadwozia zalicza się też błotniki, osłone silnika, chłodnicy, stopnie, zderzaki, okucia itp. Nadwozie ma zapewniać pasażerom komfortowe warunki podróżowania, a przewożonym ładunkom należyte warunki zwłaszcza zabezpieczenie przed uszkodzeniem. Budowa i szczegóły wyposażenia nadwozi zależą od ich przeznaczenia. Ogólnie rozróżnia się cztery odmiany nadwozi samochodów: osobowe, autobusowe, ciężarowe i specjalne. Z uwagi na stopień zabezpieczenia pasażerów i ładunków przed wpływami atmo...

Zewnętrzne ścianki cylindrów

Silnik chłodzony powietrzem zasadniczo różni sie konstrukcyjnie od silników chłodzonych wodą. Korpus silnika chłodzonego powietrzem stanowi skrzynia korbowa, w której ułożyskowany jest wal korbowy i wał rozrzadu. Do skrzyni korbowej przymocowane są śrubami indywidualnie wykonane cylindry zaopatrzone w odejmowalne głowice. Zewnętrzne ścianki cylindrów i głowie zaopatrzone są w odpowiednio wykonane użebrowanie, ułatwiające odpływanie ciepła do powietrza. Czynna powierzchnia chłodzona przez omywanie powietrzem jest zwykle około 10-krotnie większa niż wewnętrzna powierzchnia ścianek cylindra i glowicy. Licz...

Doładowywanie dynamiczne

Aby uzyskać korzystne warunki chłodzenia powietrzem, trzeba zachować określone minimalne odstępy pomiędzy żebrami, zależnie od prędkości przepływu i lepkości powietrza. Odnosząc do przeciętnych prędkości przepływu powietrza chłodzącego, graniczne szerokości szczelin miedzy żebrami wynoszą . . . 1,7 mm, przy czym odstępy żeber mogą byt tym mniejsze, im prędkości przepływu powietrza są większe. Najbardziej intensywnie przejmowane jest ciepło przez ścianki cylindra bezpośrednio po spaleniu sie mieszanki, kiedy tłok oddala się już od głowicy cylindra przy szybkościach jazdy przekraczających 200 km/g...

Przewoźny miotacz ognia

Przewoźny miotacz ognia był kilkakrotnie modernizowany, między innymi wymieniono wentylatory na sprężarkę, a zespoły prądotwórcze EPZ4-9/400 na zespoły prądotwórcze BeDT3-2. Przewoźne miotacze ognia nie znalazły szerszego zastosowania ze względu na małą wydajność, trudność manipulowania płomieniem podczas wiatru oraz stosunkowo duże zagrożenie warunków bhp. Instalacje elektryczne, gazowe i pneumatyczne do podgrzewania i odśnieżania rozjazdów Konieczność zapewnienia niezawodnego działania rozjazdów kolejowych, bez względu na istniejące warunki atmosferyczne, zmusza do wdrażania urządzeń do ich podgr...

Najnowsze zdjęcia w galerii hab-corp:

1