Dławienie powietrza zasysanego przez dmuchawę

Dławienie powietrza zasysanego przez dmuchawę — np. silnik samochodu VOLKSWAGE; wirnik dmuchawy odśrodkowej, osadzony na wspólnym wałku z prądnicą, wbudowany jest nad kadłubem; dmuchawę napędza pas klinowy, przy czym wirnik jej obraca sie dwa razy szybciej niż wał korbowy; dmuchawa tłoczy zimne powietrze dwoma spiralami na cylindry wbudowane poziomo; lewy strumień tłoczonego powietrza chłodzi dodatkowo olej z układu smarowania; nagrzane powietrze odpływa na zewnątrz lub jest wykorzystywane do ogrzewania wnętrza nadwozia; pod prawymi cylindrami znajduje się termostat sterujący przesłonę dławiącą dopływ powietr...

Stan techniczny używanych części

Stan techniczny używanych części określa się na podstawie ich oględzin zewnętrznych i w oparciu o wyniki pomiarów kontrolowanych wymiarów. Części niezbyt odpowiedzialne sprawdza się tylko przez oględziny zewnętrzne. Cześci odpowiedzialne kwalifikuje sie na podstawie wyników oględzin zewnętrznych oraz pomiarów odchyłek wymiarów rzeczywistych od nominalnych, powstałych wskutek zużycia i odkształceń plastycznych (skręcenie, zgięcie itp.). Niektóre części poddaje się dodatkowo próbom szczelności (np. kadłuby silników lub głowice cylindrów) oraz badaniom specjalnym, np. w celu wykrycia ewentualny...

Nadmierny luz w układzie kierowniczym

Nadmierny luz w układzie kierowniczym (nadmierny luz na kole kierownicy) — zbyt duży luz lub nadmierne zużycie w mechanizmie kierowniczym — zbyt duży luz lub nadmierne zużycie przegubów kulowych drążków kierowniczych — zbyt duży luz lub nadmierne zużycie sworzni zwrotnic i ich tulei • — zbyt duży luz w łożyskach piast kół przednich lub zużycie łożysk obluzowanie się śrub mocujących mechanizm kierownicy do ramy — obluzowanie kola kierownicy — nadmierne zużycie łożysk ślimaka, śruby lub wałka ramienia kierowniczego. Podczas jazdy samochód ściąga na jedną stronę zbyt niskie lub niejed...

Dwuosiowe samochody terenowe

W razie braku międzyosiowych mechanizmów różnicowych zwiększa się zużycie paliwa, opon, przekładni i łożysk. Szczególnie występuje to w przypadku różnic ciśnienia w ogumieniu, stosowania opon o niejednakowych wymiarach (w ciężkich pojazdach) i częstego zakręcania samochodu. Ponadto brak międzyosiowych mechanizmów różnicowych utrudnia manewrowanie pojazdem, zwłaszcza zakręcanie, ponieważ wówczas na przednie koła działają dodatkowe siły hamujące. Podczas zakręcania, szczególnie na drodze o twardej nawierzchni, przednie koła toczą się bowiem po łuku o większym promieniu niż tylne kola, co wywołuje si...

Najnowsze zdjęcia w galerii hab-corp:

1