tablice rejestracyjne pl

Opel Monza

Na pierwszy rzut oka nazwa ta na pewno będzie się kojarzyła miłośnikom F1 ze sławnym torem położonym niedaleko Mediolanu. Ale opel już w latach osiemdziesiątych sprzedawał pod ta nazwą swoje coupe. Auto to było dość popularne i stawało na równi z Mercedesami czy BMW tej samej klasy. Opel ma niedługo pokazać najnowszy model który będzie się odwoływał do swego poprzednika. Ma to być eleganckie coupe klasy wyższej. Auto ma mieć tylny napęd. Zyska to wielu zwolenników bo przecież napęd przedni jest tańszy ale tylni ma coś w sobie. Pojazdy te są poręczniejsze. Zaraz ktoś powie że przecież łat...

Więcej »

Doładowywanie dynamiczne

Aby uzyskać korzystne warunki chłodzenia powietrzem, trzeba zachować określone minimalne odstępy pomiędzy żebrami, zależnie od prędkości przepływu i lepkości powietrza. Odnosząc do przeciętnych prędkości przepływu powietrza chłodzącego, graniczne szerokości szczelin miedzy żebrami wynoszą . . . 1,7 mm, przy czym odstępy żeber mogą byt tym mniejsze, im prędkości przepływu powietrza są większe. Najbardziej intensywnie przejmowane jest ciepło przez ścianki cylindra bezpośrednio po spaleniu sie mieszanki, kiedy tłok oddala się już od głowicy cylindra przy szybkościach jazdy przekraczających...

Więcej »

Chłodzenie powietrzem

Jako ciecze niskokrzepnące stosuje się najczęściej wodne roztwory spirytusu etylowego oraz glikolu etylenowego. Ze względu na niską temperaturę wrzenia alkoholu, podczas pracy silnika zawartość spirytusu w roztworze zmniejsza się stosunkowo szybko, co stwarza konieczność okresowego uzupełniania ubytku spirytusu w układzie chłodzenia. Temperatura krzepnięcia wodnego roztworu glikolu etylenowego zależy od składu roztworu. Skład cieczy niskokrzepnącej w układzie chłodzenia silnika kontroluje się przez pomiar jej ciężaru właściwego przy użyciu areometru. Teoretycznie najprostsze, bezpośre...

Więcej »

Broń biologiczna: od wynalezionych przez państwo programów sponsorowanych do współczesnego bioterroryzmu Obrona broni biologicznej: choroby zakaźne i zwalczanie antybiotyków Reakcja medyczna na terroryzm: gotowość i praktyka kliniczna ad

Podczas spalania ciśnienie w cylindrze silnika doładowywanego wzrasta wolniej niż w silniku wolnossącym, jednak z uwagi na podwyższone ciśnienie końca sprężania (początku spalania) szczytowe ciśnienie spalania jest na ogół większe niż w silniku wolnossącym. Wysokie ciśnienie doładowywania (powyżej 1,5 kG/cm2) przyczynia się do występowania wysokiego szczytowego ciśnienia spalania (ponad 100 kG/cm2), lecz pomimo to bieg silnika jest niezbyt twardy. W celu ograniczenia obciążenia elementów konstrukcyjnych silnika często obniża sie stopień sprężania w silniku doładowywanym do 12 14. Na ogół stwa...

Więcej »
http://www.cyklinowaniewarszawa.net.pl 751#junak m 16 , #mazda 3 i 2007 , #opel nexteam , #otomoto koszt ogłoszenia , #audi a4 1 8 t opinie , #citroen szpot , #carrefour gdańsk , #opel mucha używane , #orlen ceny , #otomoto minivany ,