Maszyna napędowa ma podwozie adaptowane z samochodu ciężarowego STAR 28 z kołami wymienionymi na kolejowe o średnicy tocznej 700 mm. Podwozie jest oparte na zestawach kołowych za pośrednictwem sprężyn piórowych. Maszyna jest sterowana z kabiny, W której są zainstalowane dwa pulpity sterownicze, fotel obrotowy i dwa siedzenia. Do ramy jest dodatkowo przymocowana platforma nadwozia i wsporniki nośne silnika napędowego zespołu odśnieżającego i pompy układu hydraulicznego. Napęd zespołów roboczych odbywa się za pośrednictwem układu złożonego z wysokoprężnego silnika spalinowego typu SW400 o mocy 125 KM przy 2400 obr/min (w odśnieżarkach OM-3 jest silnik typu S474), sprzęgła głównego, wału przegubowego, skrzynki rozdzielczej i przekładni łańcuchowej. Silnik napędowy powinien być uruchomiony przed opuszczeniem zespołu odśnieżającego na tor. Szczotka rotacyjna 0 prędkości 175 obr/min jest napędzana przekładnią łańcuchową. Do bębna szczotki są przytwierdzone odcinki lin długości 760 mm, zabezpieczone przed rozplataniem. Wygarniany śnieg jest podawany do obudowy przenośnika ślimakowego, ze ślimakiem nawiniętym na jednej połowie wału — lewoskrętnie, a na drugiej — prawoskrętnie. Wirnik odrzutnika śniegu jest wmontowany w obudowę, osadzoną obrotowo na tylnej obudowie zespołu. Łopatki wirnika są zabezpieczone przed urwaniem się kołkami wpuszczanymi w piastę. Podnoszenie zespołu odśnieżającego oraz obracanie obudowy wirnika w celu zmiany kąta pochylenia wyrzucanej strugi Śniegu odbywa się przy użyciu odpowiednio dwóch oraz jednego siłownika hydraulicznego, sterowanych dwusekcyjnym rozdzielaczem. Układ hydrauliczny jest zasilany olejem ze zbiornika, usytuowanego na nadwoziu, za pomocą pompy zębatej PZ-I OP, napędzanej przez wał skrzynki rozdzielczej. [przypisy: otomoto rzeszów, renault wyprzedaż, mila automobile ]