Kadłuby sprężarek typu ROOT S odlewane są niemal z reguły ze stopów lekkich. Chodzi tu nie tylko o zapewnienie jak najmniejszego ciężaru, ale także i skuteczne chłodzenie sprężanego ładunku. Z tego względu oraz w celu usztywnienia obudowy, jej zewnętrzne ściany zaopatruje się przeważnie w użebrowanie, zwiększające jednocześnie powierzchnię wymiany ciepła. Luzy pomiędzy wirnikami Są niewielkie (rzędu 0,1 — 0,3 mm). Dlatego też kola zębate sprzęgające powinny być odpowiednio dokladnie obrabiane, aby wirniki nie ocierały o siebie. przeważnie stosowane są sprzęgające koła zębate o zębach skośnych, ponieważ uzyskuje sie dla nich stosunkowo łatwo dużą dokładność luzu obwodowego. Dobierając przeciwny kierunek nachylenia linii śrubowej zębów kola zębatego i wirnika, można uzyskał cześciowe zrównoważenie sił poosiowych, działających na wirnik. Jedno z łożysk każdego wirnika przejmuje siły poosiowe (nawet jeżeli teoretycznie siły te całkowicie się znoszą) i ustala wirnik wzdłużnie w stosunku do obudowy. Dokładne ustalenie wzdłużne jest szczególnie ważne gdy chodzi o wirniki śrubowe, których małe przesunięcia poosiowe mogą powodować niedopuszczalne zmniejszanie ich wzajemnego luzu. Zwykle łożysko ustalające mieści się pomiędzy kołem zębatym sprzęgającym i wirnikiem. [hasła pokrewne: oklejanie szyb, przeciski pod drogami, oklejanie szyb poleasingowe ]
Przystępując do projektowania wirników początkowo przyjmuje się, że zarysy ich stykają się ze sobą. Następnie otrzymane w ten sposób zarysy teoretyczne zamienia sie na rzeczywiste przez przesuniecie wszystkich ich punktów wzdłuż normalnej do zarysu o odległość równą połowie założonego luzu międzyzebnego, wynoszącego średnio 0,003 rozstawu osi wirników. Jednocześni luz pomiędzy równolegle ustawionymi (obok siebie) zebami obu wirników nie powinien być mniejszy niż 1,5 luzu obwodowego kół sprzęgających, mierzonego na tej samej średnicy.