Hamulce działają zbyt gwałtownie: rozregulowanie sie szczęk hamulcowych porysowanie lub skorodowanie bębnów hamulcowych, silne zanieczyszczenie okładzin szczęk hamulcowych — obluzowanie się tarcz lub bębnów hamulcowych — nadmierne luzy w układzie mechanicznym. Hamulce blokują (po zwolnieniu pedału nadal działają) niewłaściwe, obluzowane lub zaolejone okładziny szczęk hamulcowych — zwichrowanie, porysowanie lub nierównomierne zużycie bębnów hamulcowych — obluzowanie się tarcz hamulcowych obluzowanie sie lub niewłaściwe ustawienie sworzni szczek hamulcowych — osłabienie lub pęknięcie sprężyny ściągającej szczęki hamulcowe — wadliwa regulacja luzu szczęk hamulcowych — nadmierne zużycie otworów na sworznie w szczekach hamulcowych lub sworzni — obluzowanie się lub zgięcie sworzni szczęk hamulcowych brak skośnego ścięcia okładzin szczęk hamulcowych na końcach — zbyt mały luz lub brak luzu pedału hamulca zawartość oleju mineralnego w płynie hamulcowym (spęcznienie uszczelek lub tłoczków gumowych) stosowanie niewłaściwego płynu hamulcowego (skorodowanie tłoczków metalowych i cylinderków rozpieraczy) — zatkanie kanalika wyrównawczego pompy głównej lub zakrycie przez uszczelkę (tłoczek) — zanieczyszczenie przewodów układu hydraulicznego zatkanie otworu odpowietrzającego zbiorniczka płynu w hamulcach hydraulicznych napęcznienie do wewnątrz przewodów w hamulcach hydraulicznych zgniecenie metalowych przewodów hamulcowych w hamulcach hydraulicznych — nieprawidłowe wyregulowanie cięgła hamulca ręcznego lub układu hamulców mechanicznych skorodowanie dźwigni lub rozpieracza w hamulcach mechanicznych — zakleszczenie się lub skorodowanie cięgieł w hamulcach mechanicznych — nadmierne luzy w łożyskach kół — wadliwe działanie amortyzatorów. Mechanizm hamulcowy jednego z kół blokuje (zacina się) — osłabienie lub pęknięcie sprężyny ściągającej szczęki hamulcowe — zbyt ciasne spasowanie szczęki hamulcowej na sworzniu lub zacinanie się jej w prowadniku — napęcznienie uszczelek (tłoczków) gumowych — zatarcie tłoczków metalowych w cylinderku rozpieracza zbyt mały luz szczęk hamulcowych obluzowanie lub zerwanie okładziny szczeki hamulcowej zwichrowanie lub nierównomierne zużycie bębna hamulcowego — zanieczyszczenie przewodu hamulcowego — zatarcie linki hamulcowej w pancerzu zatarcie rozpieracza hamulca mechanicznego. [więcej w: auto gazda otomoto, dealer audi warszawa, porsche 911 forum ]