Do napędu zespołu odśnieżającego, na ramie wagonu napędowego jest zamontowany drugi silnik wysokoprężny DEUTZ o mocy 445 KM albo silnik wysokoprężny 6L714 0 mocy 300 KM przy 2300 obr/min. Napęd z silnikiem jest przenoszony przez sprzęgło i wał przegubowy na dwubiegową skrzynię przekładniową, skąd następnym wałem przegubowym jest przekazywany na tarczowe sprzęgło stałe, osadzone na osi wirnika. Z osi wirnika moment obrotowy jest przenoszony na przekładnię rozdzielczą walców frezujących i na osie walców za pomocą sprzęgła tarczowego. Pług odśnieżny ROLBA jest wyposażony w obrotnicę umożliwiającą jego obrócenie w dowolnym miejscu toru. Szerokość odśnieżanego pasa można zwiększać od 2400 do 3200 mm przez rozłożenie bocznych skrzydeł siłownikami hydraulicznymi, sterowanymi z kabiny maszynisty. Przy opuszczonym zespole odśnieżającym można usuwać śnieg na głębokości do 1,8 m, a przy podniesionym zespole — do 3 m. Maszyna rozwija prędkość jazdy transportowej do 60 km/h i roboczej od 0,1 do 30 km/h, podczas której śnieg jest wyrzucany na odległość do 35 m. W położeniu transportowym wymiary maszyny wynoszą 11,2 X X 2,82 X 3,6 m, a jej masa własna — 21 500 kg. Elektryczne pługi wirowe różnią się od już opisanych elektrycznym napędem osprzętu roboczego. Charakterystyczną konstrukcją tej grupy pługów jest trójwirnikowy pług odśnieżny produkcji ZSRR przeznaczony do oczyszczania torów szlakowych ze śniegu o dowolnej gęstości i wysokości zasp do 4,5 m. Trójwirnikowy pług odśnieżny składa się ze spawanej ramy podwozia, nadwozia, wirnikowego zespołu odśnieżającego i zespołu silników nąpędowych. Rama opiera się na wózkach wagonowych — dwuosiowym i trzyosiowym. Elektryczne silniki napędowe są zasilane przez Lokomotywę spalinową z zespołem prądotwórczym, która jest jednocześnie wykorzystywana do przemieszczania pługa. [przypisy: otomoto rzeszów, renault wyprzedaż, mila automobile ]